Monday, March 1, 2010

Episod Pengenalan/PreSales Episode: "Aurat dilindungi, Fesyen terkini , Jaminan Qualiti"

Motto kami " Aurat dilindungi, Fesyen terkini , Jaminan Kualiti"

Episod Pengenalan/PreSales Episode:

Salam Sejahtera kepada semua pelawat yang disayangi. Selamat datang ke kedai fesyen kami " Fesyen Busana Muslimah" ~ "Aurat dilindungi , Fesyen terkini dan Jaminan Kualiti. Membeli sambil berkongsi ilmu."


Fesyen adalah universal dan global.
Perkembangan hebat fesyen bukan sahaja dirasai di kota2 fesyen seperti Milan, Paris dan New York.Malah perkembangan positif ini telah menjadi trend di serata pelusuk dunia.Tidak hairanlah jika setiap negara masing2 cuba untuk mempromosikan Minggu Fesyen tempatan.Malah tidak ketinggalan juga pelbagai negara Islam pun sudah mula menyesuaikan diri dalam dunia fesyen yang sudah semakin canggih.


Salah anggap dunia barat yang mengganggap Islam tidak mementingkan hiasan diri dan fesyen,adalah pandangan retorik yang sangat kuno dan ini lah yang kami di FBM cuba dibuktikan.
Sesungguhnya Islam tidak pernah melarang umatnya untuk menghias diri. Malah Islam amat menggalakkan supaya kita senantiasa berada dalam keadaan bersih dan menarik kerana ia adalah amanat dan sunat Nabi kita, Nabi Muhammad SAW. Secara tidak langsung, memartabatkan Islam sebagai agama yang sentiasa mengikuti perkembangan semasa.Dengan berpurdah , bertudung dan berjubah beserta aksesori yang sesuai , dipadankan dengan sifat jati diri kita, fesyen Muslimah amatlah menakjubkan.


Kecantikan dan menghias diri sudah menjadi sebati dalam dunia yang serba moden dan mencabar ini sekali gus kita sebagai umat Islam harus juga tidak ketinggalan dalam arus fesyen terkini. Walaubagaimanapun, lunas-lunas dan syarat-syarat pemakaian dalam Islam haruslah dijaga dan dipatuhi sepertimana hadis di bawah :
“Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya.” [HR Abu Dawud]


Kami di Fesyen Busana Muslimah memberikan anda alternatif dan galakan untuk terus dan kekal berfesyen tetapi tidak sesekali melanggar syariat dalam pemakaian. Itu yang harus kita jagai bersama.


" Aurat dilindungi, Fesyen terkini dan Jaminan Kualiti. Membeli sambil berkongsi ilmu."Semoga kita sama beroleh barokah.

Sekian salam perkenalan dari kami, staff FBM!
Wassalam.

--------------------------------------------------------------------

Salam to all our beloved visitors especially sisters,
Welcome on board to our new store "Fesyen Busana Muslimah". - Your best 1 stop Muslimah's fashion centre.


Fashion is universal and borderless. It is not limited and restricted by your religion and cultures.We are going to bring closer to you at your fingertips, our Muslim's fashion product ranging from lovely Veil, Jubah, apparels, accesories and etc.

We are aware as we are like babies crawling in this e-buzz world, we admit that there are a lot of things need to be done , to be enhanced and rectified, we believe everthing will be sorted out eventually. We really hope to get your consistence support.

We , at "Fesyen Busana Muslimah" last but not least wishing all of you , enjoy your shopping at our new store FBM. Furthermore, Insya Allah we will upload few Quraan's verses and hadith as to share and nurture our Iman. I hope we will at our best deliver to you , our precious customer with all respect that you expected.We guarantee with the lowest price, high quality material and first and foremost, you will have a great time here.

Wasalam.



Sampel Foto 1: Scarves/Veils

---------------------------------
Gorgeous Photo of our Product/
Foto Produk kami yg menarik disini
(Be Patient dearies, we will open very soon, Monday~08.03.2010)/
( Tunggu !!Pembukaan pada Isnin~08.03.2010)
---------------------------------
Kod/Code: xxx

Nama/Name: Tudung Asli Elmyra

Harga: RM70.00

Status: Available

Size: M (Height-108 cm x width-108 cm (42.5"x42.5"))

Fabric: Lycra

Color: Turqoise







No comments:

Post a Comment